Tuesday, October 13, 2015

Lubrication ေခ်ာဆီစနစ္

အင္ဂ်င္ပြန္းစားမႈဒဏ္ကို ကာကြယ္ေပးတဲ့
Lubrication System ေခ်ာဆီစနစ္

ကားတစ္စီးေရြ႕လ်ားသြားလာဖို႔ အင္ဂ်င္႐ုန္းအားနဲ႔ပါဝါကိုေပးတာပါ။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးလည္ပတ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ အင္ဂ်င္ဘ ေလာက္တံုးႀကီးထဲမွာပါဝင္တဲ့ စက္ပစၥည္းအစိတ္အပိုင္းမ်ားစြာက အၿမဲတမ္းထိေတြ႕ပြတ္တိုက္မိၾကပါတယ္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ ပါဝင္တဲ့ အဓိကက်တဲ့ Cam Shaft ၊ Crank Shaft နဲ႔ Valve Mechanism တို႔ အခ်င္းခ်င္းပြတ္တိုက္မိၾကၿပီး ပြတ္မႈအား (Friction) ကိုျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ဒီပြတ္မႈအားေၾကာင့္ အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းမ်က္ႏွာျပင္ေတြၾကားမွာ ပြန္းစားမႈေတြျဖစ္ေပၚၿပီး အပူခ်ိန္ကို ျမင့္တက္ေစသလိုပဲ စြမ္းအင္ဆံုး႐ႈံးမႈေတြကိုလည္းျဖစ္ေစပါတယ္။
Friction ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးဖို႔အတြက္ Lubrication System (ေခ်ာဆီစနစ္)ကို အသံုးျပဳရမွာပါ။ Shaft နဲ႔ Bearing ၾကားမွာရွိတဲ့ ေခ်ာဆီလႊာက သတၱဳခ်င္းပြတ္တိုက္မႈကို ၾကားခံလုပ္ေပးထားၿပီး Shaft က ေခ်ာဆီလႊာထဲမွာ ေခ်ာေမြ႕စြာ လည္ပတ္သြားတဲ့အတြက္ စက္အစိတ္အပိုင္းေတြၾကားမွာ ပြတ္မႈအားကို အနည္းဆံုးျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။
အင္ဂ်င္ဝိုင္(ေခ်ာဆီ)ကို အသံုးျပဳတဲ့အတြက္ အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္အခ်င္းခ်င္းပြန္းစားမႈနဲ႔ အပူျဖစ္ေပၚ မႈကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းေတြကိုေအးေစၿပီး piston နဲ႔ Cylinder Bore ၾကား Pressure လံုၿခံဳမႈကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစမွာပါ။ အင္ဂ်င္ရဲ႕အညစ္အေၾကးေတြကို ဖယ္ထုတ္ေပးၿပီး အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းေတြ သံေခ်းတက္ တာကိုပါ ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ေပါက္ကြဲမႈအားမ်ားလို႔ သက္ေရာက္အားေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာမေနေစဘဲ အဘက္ဘက္ကို ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ဗားတိုင္ပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ေစဖုိ႔အတြက္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ဖိအားကို အသံုးျပဳ ႏုိင္ပါေသးတယ္။
ေခ်ာဆီပို႔ေပးတဲ့ နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိၿပီး Toyota အင္ဂ်င္ေတြမွာေတာ့ Fully Pressurized Method ကို အသံုးမ်ား ပါတယ္။ ဒီစနစ္မွာ Oil Pump ကို စက္နဲ႔လည္ပတ္ေစၿပီး လႈပ္ရွားေနတဲ့ အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းေတြဆီကို ပို႔ေဆာင္ေပးတာပါ။ အဓိကပါဝင္တဲ့ပစၥည္းအစိတ္အပိုင္းေတြကေတာ့ Oil Pan (ဆီခံခြက္) ၊ ဆီေတြကို တြန္းပို႔ေပးတဲ့ Oil Pump ၊ ဆီဖိအားအျမင့္ဆံုးကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးတဲ့ Relief Valve ၊ ဆီထဲမွာပါတဲ့ အညစ္အေၾကးအမႈန္အမႊားေတြလို႔စစ္ထုတ္ေပးတဲ့ Oil Filter ၊ ဆီရဲ႕ဖိအားကိုၫႊန္ျပေပးတဲ့ Oil Pressure Gauge (သို႔) Oil Pressure Switch နဲ႔ ဆီခံခြက္ (Oil Pan) အတြင္းမွာရွိတဲ့ ေခ်ာဆီ Level ကိုၫႊန္ျပေပးတဲ့ Oil Level Gauge တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ Oil Pump မွာ Gear Pump နဲ႔ Trochoid Pump ႏွစ္မ်ဳိးရွိၿပီး ဂီယာပန္႔အမ်ဳိးအစားမွာလည္း အတြင္းနဲ႔အျပင္ ဂီယာပန္႔ပံုစံႏွစ္မ်ဳိးကြဲေနပါတယ္။ Trochioid Pump က Body အတြင္းဘက္မွာ Rotor ႏွစ္ခုရွိၿပီး Driver rotor နဲ႔ Driven Rotor တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ Drive Rotor ရဲ႕ ဝင္႐ိုးနဲ႔ Driven Rotor ရဲ႕ ဝင္႐ိုးေတြကိုလႊဲထားၿပီး Eccentric လည္ပတ္ေစပါတယ္။ ဒီစနစ္ေၾကာင့္ Rotor ေတြလည္ပတ္ခ်ိန္မွာ ၾကားလြတ္ထုထည္ေနရာ တန္ဖိုးကႀကီးရာက ေနေသးငယ္သြားပါလိမ့္မယ္။ Rotor ႏွစ္ခုၾကားမွာရွိတဲ့ ေခ်ာဆီေတြကို ညႇစ္ပုိ႔သလိုျဖစ္ၿပီး ပတ္ေရမ်ားမ်ား လည္တဲ့အခါမွာ ေခ်ာဆီေတြကုိဖိအားတစ္ခုနဲ႔ တြန္းပို႔ႏုိင္ပါတယ္။

Pressure Relief Valve ရဲ႕ Function ေတြမွာ အင္ဂ်င္ရဲ႕ျမန္ႏႈန္းေပၚမူတည္ၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ Oil Pump ဝင္႐ိုးနဲ႔ အင္ဂ်င္က ႐ိုင္းရွပ္ကို ဆက္သြယ္ထားတဲ့အတြက္ Oil Pump ကတြန္းပို႔တဲ့ ဆီဖိအားက လိုအပ္တာထက္ သိပ္မ်ားေနမယ္ဆိုရင္ ဆီစစ္ဘူးေပါက္ထြက္ျခင္း၊ ဝိုင္းဆီးမ်ားေပါက္ၿပီး ဆီယိုျခင္းနဲ႔ ဂတ္(စ္)ကတ္ၾကားက ဆီယိုျခင္းေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ Oil Pump ရဲ႕ ဖိအားမ်ားလာခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဆီဗားအလိုအေလ်ာက္ဖြင့္ေပးၿပီး ေခ်ာဆီရဲ႕ဖိအားကို ထိန္းေပး ႏိုင္မွာပါ။ Relief Valve မွာ စပရိန္နဲ႔ ေဘာ္လ္ေစ့ပါၿပီး ဖိအားမ်ားလာမယ္ဆိုရင္ စပရိန္ကိုတြန္းကန္ၿပီး ေဘာ္လ္ေစ့ဗားပြင့္သြား ပါလိမ့္မယ္။
Oil Filter (ဆီစစ္ဘူး) ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကေတာ့ အင္ဂ်င္အတြင္းလည္ပတ္ေနတဲ့ ေခ်ာဆီအင္ဂ်င္ဝိုင္ထဲမွာရွိေနတဲ့ သံစအမႈန္အမႊား၊ ဖုန္မႈန္႔၊ ကာဗြန္ခ်ဳိးေတြကို ဆီစစ္ဘူးထဲမွာရွိတဲ့ Element ေတြက စစ္ေပးမွာပါ။ သန္႔စင္သြားတဲ့ ေခ်ာဆီေတြက အင္ဂ်င္ဘေလာက္အတြင္းမွာ ဆီလိုင္းေတြကတစ္ဆင့္ အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းေတြဆီေရာက္သြားပါတယ္။ ဆီစစ္ဘူးထဲမွာဆီပိတ္ ေနရင္ ဆီထြက္ႏုိင္ဖို႔ By Pass Valve ပါရွိလို႔ အင္ဂ်င္ဆီငတ္တာကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္အသစ္လဲတိုင္း ဆီစစ္ဘူးကို အသစ္လဲေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
Lubricationg System မွာ ေခ်ာဆီေတြ လည္ပတ္ေနျခင္းရွိမရွိကို Oil Pressure Warning Lamp နဲ႔ သတိေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္ ဖိအားနည္းေနပါက မီးလင္းမွာပါ။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ေလ်ာ့နည္းၿပီး ဆီဖိအား က်ဆင္းပါက သတိေပးမီးလင္းလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကာစက္ႏိႈးဖို႔ ေသာ့ဖြင့္ခ်ိန္မွာ ဒက္(ရွ္)ဘုတ္ေပၚက အင္ဂ်င္ဝိုင္ မီးလင္းေနမွာ ျဖစ္ၿပီး စက္ႏိႈးၿပီးေခတၱၾကာတဲ့အခါ မီးၿငိမ္းသြားပါလိမ့္မယ္။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ေတြ ေပါက္ထြက္သြားမယ္ ဆိုရင္ Warning Lamp မီးလင္းလာမွာျဖစ္လို႔ ယာဥ္ေမာင္းသူကသတိျပဳမိခဲ့ရင္ အင္ဂ်င္စက္ပ်က္စီးမႈေတြကိုစစ္ေဆးၿပီး အျပစ္ကိုရွာႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဆလင္ဒါေလာက္ထဲမွာ Oil Pressure Sender Gauge ကိုတပ္ဆင္ထားၿပီး အဓိက ဆီလမ္းေၾကာင္းထဲမွာရွိတဲ့ ဆီဖိအားကိုတိုင္းေပးမွာပါ။ Ignition Switch ကို On လိုက္တာနဲ႔ အပူေပးဝါယာကို လွ်ပ္စီးေၾကာင္းျပတ္စီးသြားလို႔ Bimetal Strip ကိုပူေစၿပီး ေကြးသြားေစပါတယ္။
Oil Pressure ေလ်ာ့ေနခ်ိန္မွာ Sender Gauge ထဲမွာရွိတဲ့ ပြိဳင့္ေတြအခ်င္းခ်င္းအနည္းငယ္ထိေနပါလိမ့္မယ္။ Bimetal Strip နည္းနည္းေကြ႕တက္လာခ်ိန္မွာ ပြိဳင့္ေတြကြာဟသြားမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္ကို အနည္းငယ္သာစီးဆင္းေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Receive Gauge ထဲမွာရွိတဲ့ Bimetal Strip က အနည္းငယ္ပဲေကြးမွာျဖစ္ၿပီး ၫႊန္ျပတံကို လက္ယာဘက္သို႔ တိမ္းၫြတ္ေစမႈနည္းသြားမွာပါ။
Oil Pressure ျမင့္တက္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆီဖိအားက Diaphragm ကိုအားျပင္းျပင္းနဲ႔ တြန္းေပးတဲ့အတြက္ ပြိဳင့္ႏွစ္ခု က ပိုၿပီးထိကပ္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ လွ်ပ္စီးေၾကာင္းျဖတ္သန္းခ်ိန္မွာ အားေကာင္းလာတဲ့အတြက္ Receiver Gauge မွာရွိတဲ့ Bimetal Strip က ပိုမိုေကြးၫြတ္သြားၿပီး ၫႊန္တံကို လက္ယာဘက္သို႔ ေရြ႕လ်ားေစပါတယ္။
ကားအင္ဂ်င္တခ်ဳိ႕မွာ Oil Cooler ပါရွိပါတယ္။ ေရတိုင္ကီလိုပဲအင္ဂ်င္ ရဲ႕အပူခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ Oil Cooler မွာ ေရနဲ႔အေအးခံျခင္း၊ ေလနဲ႔အေအးခံျခင္းစနစ္ႏွစ္မ်ဳိးနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။
Oil Cooler ေတြမွာ ဆီေခ်း၊ ဆီခ်ဳိးေတြမ်ားလာရင္ ဆီလိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ဆီပိတ္ဆို႔မႈကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မၾကာခဏေဆးေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
ေခ်ာဆီစနစ္ဟာ အင္ဂ်င္တစ္ခုလံုးရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ မ႑ိဳင္ႀကီးအျဖစ္လုပ္ေဆာင္ေပးေနတာမို႔ အထူးဂ႐ုျပဳလုပ္ေဆာင္ ေပးသင့္တဲ့ အခ်က္ေတြရွိေနပါတယ္။
သတိထားသင့္တဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့
– အခ်ိန္မွန္အင္ဂ်င္ဝိုင္လဲေပးျခင္း။
– အမ်ဳိးအစားမွန္ကန္တဲ့ အင္ဂ်င္ဝိုင္ကို အသံုးျပဳျခင္း။
– ဆီစစ္ဘူးမ်ားကို မွန္မွန္လဲေပးျခင္း။
– စက္မႏိႈးမီအင္ဂ်င္ဝိုင္ကို တိုင္းတာျခင္း။
– အင္ဂ်င္ဝိုင္ယိုစိမ့္မႈ၊ ေလ်ာ့နည္းမႈရွိ၊ မရွိကို ေန႔စဥ္စစ္ေဆးျခင္းတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဇယ္ကားေတြမွာဆိုရင္ ဘရိတ္ဆာဗိုယူနစ္အတြက္ Vaccum Pump ကို အသံုးျပဳရပါတယ္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္ပိုက္လိုင္းကို Vaccum Pump နဲ႔ ဆက္ သြယ္အသံုးျပဳရတဲ့အတြက္ အဲ့ဒီပိုက္လိုင္းေတြကေန အင္ဂ်င္ဝုိင္ယိုစိမ့္တတ္တာကို သတိျပဳရမွာပါ။ VVT-I အင္ဂ်င္ေတြမွာ ဗားတိုင္ပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ အင္ဂ်င္ဝိုင္ဖိအားနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ေစပါတယ္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္ဖိအားမွန္ကန္ေစဖို႔ ကြၽမ္းက်င္တဲ့ ကားျပဳျပင္ေရးဌာနေတြမွာ ျပသစစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ ျပည့္စံုမွန္ကန္တဲ့ ေခ်ာဆီစနစ္ျဖစ္မွသာ သင့္ကားရဲ႕ အင္ဂ်င္ ပါဝင္စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားလာမွာျဖစ္ပါတယ္။
Auto Car
Buyers Guide

No comments:

Post a Comment